Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Την υπογραφή τους στο Δημοσιονομικό Σύμφωνο έβαλαν οι «25» της ΕΕ

Βρυξέλλες, Βέλγιο
Υπεγράφη το πρωί της Παρασκευής σε ειδική τελετή στις Βρυξέλλες το νέο Δημοσιονομικό Σύμφωνο που προβλέπει αυστηρότερους κανόνες για....
τον έλεγχο των ελλειμμάτων και των δαπανών.
Τις υπογραφές τους έβαλαν οι «25» αρχηγοί των κρατών-μελών, ενώ η Βρετανία και η Τσεχία δεν συμμετέχουν.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Χέρμαν βαν Ρομπάι, κατά την τελετή υπογραφής του Συμφώνου, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «η Οικονομική και Νομισματική Ένωση πατά πλέον σε δύο πόδια».
«Πιστεύω ότι είναι ένα ισχυρό μήνυμα που δείχνει ότι διδαχθήκαμε από την κρίση, ότι κατανοήσαμε το μήνυμα» που έστειλαν οι αγορές «και επιδιώκουμε ένα μέλλον με μία πολιτικά ενωμένη Ευρώπη», δήλωσε από την πλευρά της η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ.
Το Σύμφωνο, την υπογραφή του οποίου απαίτησε το Βερολίνο για να συνεχίσει να στηρίζει τις υπερχρεωμένες χώρες της Ευρωζώνης, προβλέπει την καθιέρωση «χρυσού δημοσιονομικού κανόνα» για τη δημοσιονομική ισορροπία και την επιβολή κυρώσεων εναντίον των χωρών που θα ξεπεράσουν το όριο του 3% του ΑΕΠ στο ετήσιο δημοσιονομικό τους έλλειμμα.
Οι κανόνες αυτοί είναι επιθυμητό, αλλά όχι υποχρεωτικό, να ενταχθούν στα συντάγματα των ευρωπαϊκών χωρών.
Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν για τη νέα Συνθήκη, αφού αυτή πρέπει να επικυρωθεί από τα εθνικά Κοινοβούλια.
Ήδη στην Ιρλανδία αποφασίστηκε η διεξαγωγή δημοψηφίσματος.
Το Σύμφωνο θα πρέπει να επικυρωθεί από τουλάχιστον 12 χώρες πριν τεθεί σε εφαρμογή.
Όποια χώρα της Ευρωζώνης δεν το επικυρώσει, δεν θα έχει δικαίωμα στην οικονομική στήριξη μέσω του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) που θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο.
in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου