Ευθύνες δεν έχουν μόνο οι Γερμανοί, αλλά και οι Γάλλοι που
δεν παρεμβαίνουν στην πολιτική της Γερμανίας, αλλά και οι χώρες του
Νότου που εκτός της Ελλάδας, δεν παρεμβαίνουν όλες μαζί για να....
αλλάξουν
τη στάση των Βόρειων. Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση η Ευρώπη θα βρεθεί
σε ιδιαίτερα δεινή θέση, γιατί πάντα η αυταρχική πολιτική κράτα μέχρι 3
χρόνια το πολύ, μετά θα αντιδράσουν οι κοινωνίες γιατί εκτός της
Γερμανίας, οι υπόλοιπες βιώνουν μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο λιτότητας
και ανέχειας.
Το μόνο που έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν
οι Ευρωπαίοι είναι κέρδη για τη Γερμανία, ούτε οι επιχειρήσεις
ευνοήθηκαν, ούτε οι αγορές της, ακόμη και τα κεφάλαια που ευνοούνται δεν
θα παραμείνουν στην Ευρώπη, αλλά θα μετακινούνται στο διεθνές στερέωμα.
Κατά τα άλλα η ανεργία καλπάζει, οι αγορές βρίσκονται σε δύσκολη
φάση, η Ένωση δεν έχει να επιδείξει μια σοβαρότητα στο διεθνές γίγνεσθαι
και το τελευταίο ατόπημα στη Κύπρο θα φέρει τα πάνω κάτω όχι μόνο στις
αγορές, αλλά και στις ισορροπίες μεταξύ των κρατών και στων κοινωνιών.
Μια ενδεχόμενη έξοδος της Κύπρου από το Ευρώ με οικειοθελή αποχώρηση
της ίδιας, μια ενδεχόμενη εφαρμογή του μέτρου κουρέματος των καταθέσεων
σε μια άλλη χώρα, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πλήρη αποσταθεροποίηση
της Ευρώπης με την ίδια την Γερμανία να κινδυνεύει να είναι πρώτη που θα
βουλιάξει.
Όσο και αν φαίνεται περίεργο η Ελλάδα έχει περάσει ακόμη
χειρότερα από αυτά που σχεδιάζουν να εφαρμόσουν στην Κύπρο. Κούρεμα
καταθέσεων μπορεί να μην υπήρξε, από την άλλη έχουν δοθεί πολλαπλάσια
χρήματα σε χαράτσια, έκτακτες εισφορές, φορολογίες, ΦΠΑ κ.α. Από την
άλλη εκεί οι μεγαλοκαταθέτες θα κληθούν να πληρώσουν πολλά χρήματα, εδώ
δεν πρόκειται γιατί ήδη έχουν φύγει στο εξωτερικό ή δεν έχουν
φορολογηθεί ποτέ.
Από την Κύπρο φαίνεται ότι ξεκινά το ξεχαρβάλωμα της
Ευρωζώνης. Για πρώτη φορά θα φανεί η ουσιαστική θέληση της Ευρώπης να
ηρεμήσει τα πράγματα. Εάν οι ισχυροί δεν κάνουν υποχωρήσεις τότε οι
εξελίξεις θα είναι αρνητικότατες και το Ευρώ μέσα σε 1 χρόνο θα έχει
διαλυθεί.
Χρειάζεται άμεσα η ρευστότητα, εκτύπωση νέων νομισμάτων, διατήρηση
χαμηλής φορολογίας, ανατροπή της ισχύουσας φιλοσοφίας και αλλαγές στις
φοροεισπρακτικές δομές. Όχι μόνο της Ελλάδας, άλλα όλης της Ευρώπης. Το
σημαντικότερο. Όλοι πρέπει να μάθουμε να δουλεύουμε με Ευρωπαϊκή
συνείδηση. Αλλιώς καλύτερα να το διαλύσουμε…
Ας σκεφτούν τώρα οι κύριοι διαχειριστές της Ευρωζώνης να προβούν
άμεσα στις ενέργειες αλληλεγγύης και κατανόησης μεταξύ των κρατών μελών
και οι ισχυρότεροι που βασίζονται στις αγορές των αδύναμων να τους
ενισχύουν στις δύσκολες στιγμές. Όταν η Ευρώπη ξαναγυρίσει στις αρχές
της, τότε θα ξαναβρεί την παλιά της δόξα.
[Του Μιχάλη Αγραφιώτη από Το Βήμα]
defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου