Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Oscar 2012: Ποιοι έχουν πάρει μέχρι στιγμής...

Στο πολυαναμενόμενο κλιπάκι έναρξης, ο Μπίλι Κρίσταλ απεικονίζεται ως βωβός, ασπρόμαυρος αλά "Artist" παραγωγός, ως σύζυγος του...Τζορτζ Κλούνεϊ στους "Απογόνους" - οι δυο άντρες ανταλάσσουν κι ένα παθιασμένο φιλί - ατζέντης στο "Moneyball", συναντά τον Τζάστιν Μπίμπερ... "Μεσάνυχτα στο Παρίσι", τρώει τη μυρωδάτη πίτα της Οκτάβια Σπένσερ από τις "Υπηρέτριες", συναντά τις "Φιλενάδες" στη βρωμερή τουαλέτα τους, μπερδεύει το "Hugo" με το "MI4", όπου διασταυρώνεται με τον Τομ Κρουζ, αποκτά το χτένισμα του ΤενΤεν, και βαστώντας ένα κομάτι φιλμ, προσγειώνεται στη σκηνή, έτοιμος για όλα!
«That was extremely loud and incredibly close», είναι η πρώτη του κουβέντα. «Είναι η 9η φορά που παρουσιάζω τα Οσκαρ, οπότε μπορείτε να με λέτε Αλογο του Πολέμου!» Διασκεδάστε απόψε, λέει ο Μπίλι Κρίσταλ, γιατί τίποτα δεν μπορεί να μας κάνει να ξεχάσουμε την οικονομική κρίση όπως το να βλέπουμε πολυεκατομμυριούσους ν' ανταλλάσσουν χρυσά αγαλματάκια!
Ακολουθεί το κλασικό του τραγουδάκι που περιπαίζει την καθεμιά από τις ταινίες που διαγωνίζονται για το Οσκαρ Καλύτερη Ταινίας.
Ο Τομ Χανκς ετοιμάζεται το πρώτο Βραβείο της βραδιάς. Παρουσιάζει τον διασημότερο «seat filler» της διοργάνωσης, που κάνει αυτή τη δουλειά εδώ και 59 χρόνια.
Διεύθυνση Φωτογραφίας
Πηγαίνει στο «Hugo» στον Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον.
Εχει βρεθεί εφτά φορές στην πεντάδα των Οσκαρ, τις δύο από τις οποίες έφυγε με το βραβείο. Η προηγούμενη ήταν το 2004 για μια ακόμη ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε το «The Aviator», ενώ το άλλο του Οσκαρ το είχε πάρει για το «JFK» του Ολιβερ Στόουν. O Ρίτσαρντσον γύρισε για πρώτη φορά ψηφιακά κι όχι σε φιλμ όπως άλλωστε και πρώτη φορά σε 3D (μόνος από τους συνυποψήφιούς του) και παραδέχεται ότι η προοπτική τον είχε αγχώσει ιδιαίτερα.
Ευχαριστεί τον Μάρτιν Σκορσέζε, και όλους τους κινηματογραφικούς δημιουργούς του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος!
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
«Hugo», Σχεδιασμός Παραγωγής: Ντάντε Φερέτι, Σκηνικά: Φραντσέσκα ΛοΣκιάβο
Σταθεροί συνεργάτες του Μάρτιν Σκορσέζε και εξαιρετικοί στη δουλειά τους, όλα δείχνουν πως θα κερδίσουν φέτος το τρίτο τους οσκαρ. Μαζί το είχαν κερδίσει για το «Aviator» του Σκορσέζε και για το «Σουίνι Τοντ. Ο Φονικός Κουρέας της Φλιτ Στριτ» του Τιμ Μπάρτον.
Δύο βραβεία στη σειρά. Αυτό να σημαίνει ότι η αποψινή βραδιά θα γράφει το όνομα του Μάρτιν Σκορσέζε, ή ότι η ταινία θα μείνει στον έπαινο του καλλιτεχνικού της μεγαλείου;
Grazie Marty! Αυτό είναι για τον Μάρτιν και την Ιταλία, λένε ο Φερέτι και η ΛοΣκιάβο.
Ο Μπίλι Κρίσταλ, στο… «your name here Theatre», μιλά για τη μαγεία του σινεμά
Ο τρόπος που βλέπουμε τις ταινίες, λέει, αλλά κι ο τρόπος που τις παρακολουθούμε έχει αλλάξει στη διάρκεια των χρόνων, μια και τώρα βλέπεις μια ταινία ακόμα και στο κινητό. Αλλά κάτι παραμένει ίδιο –όλοι θυμόμαστε τη πρώτη φορά που πήγαμε σινεμά. Αυτό που το έκανε τόσο ξεχωριστό ήταν ότι μοιραστήκαμε κάτι ιδιαίτερο με εκατοντάδες άλλους ανθρώπους…
Στη σκηνή η Κάμερον Ντίαζ και η Τζένιφερ Λόπεζ
Η Ιντιθ Χεντ, λένε οι ηθοποιοί, η σπουδαία ενδυματολόγος κάποτε είπε: «Ένα φόρεμα πρέπει να είναι τόσο στενό ώστε να δείχνει ότι είσαι γυναίκα…αλλά και τόσο χαλαρό ώστε να αποδεικνύει ότι είσαι κυρία.» Μέσα από τη δουλειά της κέρδισε 8 Οσκαρ τα περισσότερα απ' οποιονδήποτε άλλο ενδυματολόγο στην ιστορία.
Οσκαρ Κοστουμιών
Το Οσκαρ πηγαίνει στον Μαρκ Μπρίτζες, για το «The Artist». Ο Μπρίτζες έχασε το βραβείο της αμερικάνικης ένωσης ενδυματολόγων, αλλά κέρδισε το αντίστοιχο Βafta. Αυτή είναι η πρώτη υποψηφιότητα για οσκαρ του εξαιρετικά ικανού ενδυματολόγου που δουλεύει σταθερά με τον Πολ Τόμας Αντερσον και ο οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να είχε προταθεί ξανά για φιλμ σαν το «Ξέφρενες Νύχτες» ή το «Θα Χυθεί Αίμα». Ημουν ένα παιδί από το Ναϊάγκρα Φολς που ονειρευόταν κάθε μέρα σινεμά κι ευχαριστώ την Ακαδημία που πραγματοποίησε το όνειρό μου, λέει ο δημιουργός.
Οσκαρ Μακιγιάζ
Το Οσκαρ πηγαίνει στους Μάρκ Κούλιερ και Τζέι Τρόι Χέλαντ για τη «Σιδηρά Κυρία»
Πρώτη υποψηφιότητα και για τους δύο υποψήφιους. Ο Τζεί Τρόι Χέλαντ είναι ο υπεύθυνος του μέικ απ της Μέριλ Στριπ σε όλες της ταινίες της Μέριλ Στριπ και για μερικές από τις πιο θεαματικές μεταμορφώσεις της στην οθόνη. Ο Χέλαντ που ξεκίνησε την καριέρα του στην show biz σαν female impersonator δουλεύει αποκλειστικά με την Μέριλ και η ίδια τον θεωρεί έναν από τους πιο πολύτιμους συνεργάτες της. Ο Μάρκ Κούλιερ είναι ειδικός στα prosthetics, βρετανός στην καταγωγή κι έχει δουλέψει ανάμεσα σε άλλες ταινίες και σε ολόκληρη τη σειρά του Χάρι Πότερ.
Ο Τζέι Τρόι Χέλαντ ευχαριστεί τον Μαρκ Κούλιερ και, φυσικά, τη Μέριλ Στριπ που "του δίνει δουλειά τόσα χρόνια"! Ο Κούλιερ ευχαριστεί συναδέλφους και τον μπαμπά του.
Ακολουθεί ένα συγκινητικό, σύντομο βίντεο, με κάποιους από τους διασημότερους ηθοποιούς, από τον Μπραντ Πιτ και τον Τομ Κρουζ μέχρι την Ελεν Μίρεν και τον Μόργκαν Φρίμαν, που θυμούνται την πρώτη ταινία που είδαν και την αίσθηση που τους προκάλεσε.
Η Σάντρα Μπούλοκ στην σκηνή, για να παρουσιάσει το Οσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας.
Λέει η Μπούλοκ, «Καλησπέρα, είμαι εδώ για να παρουσιάσω το βραβείο Οσκαρ καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας.
Η ακαδημία δοκιμάζει κάτι καινούριο απόψε. Καθώς είμαστε ένα διεθνές σόου κι επειδή υπάρχουν 1.2 δισεκατομμύρια άνθρωποι στην Κίνα, μου ζήτησαν να πω κάτι σύντομο για αυτή την κατηγορία στα Μανδαρίνικα. Ευτυχώς τα μιλάω τέλεια. Μια μικρή παρατήρηση όμως, επειδή η μητέρα μου Χέλγκα μας μιλούσε γερμανικά όσο μεγαλώναμε, ίσως τα κινέζικά μου έχουν μια ελαφριά, απροσδιόριστη γερμανική προφορά.
(μιλά στα γερμανικά:) Δεν έχει σημασία ποια γλώσσα μιλούν, οι ταινίες είναι μια κοινή εμπειρία που μας ενώνει όλους.
Μιλούν στην ανθρώπινη φύση μας. Μου αρέσει να μιλάω κινέζικα!
Οι υποψήφιες ξενόγλωσσες ταινίες φέτος έρχονται από το Βέλγιο, το Ισραήλ, την Πολωνία, τον Καναδά, το Ιράν.
Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
Ενας Χωρισμός, του Ασγκάρ Φαρχαντί από το Ιράν.
Βραβευμένη με το μεγάλο βραβείο στο περσινό φεστιβάλ του Βερολίνου, έχει κερδίσει την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας, αμέτρητα βραβεία ενώσεων κριτικών και φεστιβάλ και μοιάζει ασταμάτητο. Είναι επίσης υποψήφιο στην κατηγορία του σεναρίου, η μόνη ταινία από τις συνυποψήφιες της που έχει κι άλλη υποψηφιότητα.Δεύτερη μόλις υποψηφιότητά του Ιράν στην κατηγορία. Η προηγούμενη ήταν το 1998 για τα «Παιδιά του Παραδείσου» του Ματζίντ Ματζιντί.
Ο Φαρχαντί απευθύνει χαιρετισμό τους Ιρανούς που παρακολουθούν αυτή τη στιγμή τα Οσκαρ, επειδή το να ακούγεται στην Αμερική το όνομα της χώρας τους για κάτι καλό, δίνει άλλο χρώμα στην πολιτική. Η τέχνη σέβεται όλες τις χώρες και τους πολιτισμούς, λέει ο σκηνοθέτης.
Στη σκηνή ο Κρίστιαν Μπέιλ, που λέει ότι οι πέντε γυναίκες που είναι υποψήφιες για το οσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου δεν θα μπορούσαν να μοιάζουν ή να ηχούν περισσότερο διαφορετικά η μία από την άλλη. Όμως και οι τέσσερις έχουν ένα κοινό. Είναι υποψήφιες για πρώτη φορά. Και έχουν κάτι ακόμη κοινό. Δεν μπορείς να αρνηθείς ότι έχουν όλες τεράστιο ταλέντο.
Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου
Οκτάβια Σπένσερ για τις «Υπηρέτριες»
Εχει κερδίσει το βραβείο στις Χρυσές Σφαίρες, την Ενωση Αμερικανών Κριτικών, τα BAFTA και τα SAG. Με δεκάδες εξαιρετικούς δεύτερους ρόλους στην καριέρα της η Οκτάβια Σπένσερ μοιάζει να ήταν ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά του Χόλιγουντ. Αυτό τον καιρό ετοιμάζεται να ξεκινήσει τα γυρίσματα στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ντιάμπλο Κόντι. Αυτή τη φορά ως πρωταγωνίστρια.
Η συγκίνηση της Σπένσερ ήταν τέτοια που χρειάστηκε βοήθεια για να σηκωθεί από την καρέκλα της. Η αίθουσα σηκώθηκε όρθια σε standing ovation για την ηθοποιό. Η Σπένσερ ευχαρίστησε την οικογένειά της, τους συνεργάτες της στις "Υπηρέτριες" και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ που της άλλαξε τη ζωή!
Στη σκηνή ο Μπίλι Κρίσταλ, μιλά για το όταν είδε τις «Υπηρέτριες»: Θέλησα να αγκαλιάσω την πρώτη έγχρωμη γυναίκα που θα έβλεπα μπροστά μου, αλλά από το Μπέβερλι Χιλς αυτό είναι 5 – 6 λεπτά με το αυτοκίνητο!
Στη σκηνή η Τίνα Φέι και ο Μπράντλεϊ Κούπερ. O σπουδάιος Ρίντλεϊ Σκοτ έχει πει ότι η συνεργασία μεταξύ του μοντέρ και του σκηνοθέτη είναι σαν γάμος. Κι όπως σε ένα γάμο, οι δυο τους περνάνε όλο τον καιρό τους σε ένα δωμάτιο χωρίς παράθυρα παραγγέλνοντας φαγητό απ’ έξω και κοιτάζοντας εικό
Οσκαρ Μοντάζ
Η πρώτη (ευχάριστη) έκπληξη της βραδιάς!
«Το Κορίτσι με το Τατουάζ», Κερκ Μπάξτερ, Ανγκους Γουόλ
Είναι η τρίτη υποψηφιότητα και για τους δυο σταθερούς πλέον μοντέρ του Ντέιβιντ Φίντσερ. Η πρώτη ήταν για την «Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», η δεύτερη και τυχερή (μια που κέρδισαν) ήταν για το Social Network. O Γουόλ δούλεψε για πρώτη φορά με τον Φίντσερ στο μοντάζ των τίτλων αρχής του Seven, ο Μπάξτερ για πρώτη φορά στο Zodiac.
Πραγματικά έκπληκτοι, ευχαριστούν τον Ντέιβιντ Φίντσερ και αποχωρούν ενθουσιασμένοι!
Οσκαρ Ηχητικού Μοντάζ
«Hugo», Φίλιπ Στόκτον, Γιουτζίν Γκέρτι
Πρώτη υποψηφιότητα για τον Στόκτον, δεύτερη για τον Γκέρτι που είχε κερδίσει άλλη μια στις Συμμορίες της Νέας Υόρκης. Και οι δυο είναι μέλη της σταθερής δημιουργικής ομάδας του Μάρτιν Σκορσέζε έχοντας δουλέψει σε πολλές από τις ταινίες του.
Ευχαριστούν κυρίως τη Θέλμα Σκούνμεϊκερ και τον Μάρτιν Σκορσέζε για τον τρόπο που τους προσέφεραν γενναιόδωρα έμπνευση.
Οσκαρ Καλύτερου Μιξάζ Ηχου
«Hugo», Τομ Φλάισμαν και Τζον Μίτζλεϊ
Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Φλάισμαν που είναι ένας από τους παλιότερους συνεργάτες του Σκορσέζε έχοντας δουλέψει μαζί του από την εποχή του Οργισμένου Ειδώλου. Τρίτη υποψηφιότητα για τον Μίτζλεϊ. Κανείς τους δεν είχει κερδίσει μέχρι τώρα. Τέταρτο Οσκαρ προς το παρόν για την ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε!
Ο Κέρμιτ και η Μις Πίγκι, από τα θεωρεία του «Hollywood and Highland Center» του Λος Αντζελες, προλογίζουν ένα θεαματικό διάλειμμα με το Cirque du Soleil, με μουσική υπόκρουση από τον Ντάνι Ελφμαν.
Η ηλικία στο χώρο μας δεν παίζει ρόλο, λέει ο Μπίλι Κρίσταλ, κι αναφέρει κατ’ όνομα τον Κρίστοφερ Πλάμερ και τον Μαξ φον Σίντοφ, που έκαναν ταινίες όταν στον ίδιο δεν επιτρεπόταν να βλέπει ταινίες!
Στη σκηνή η Γκουίνεθ Πάλτροου και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ
Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
«Undefeated», Τι Τζέι Μάρτιν, Νταν Λίντσεϊ, Ριτς Μίντλεμας
Η προσπάθεια μιας κολεγιακής ομάδας football να ανατρέψει τα προγνωστικά, την λιγοστή χρηματοδότηση και την ανύπαρκτη προϊστορία της και να γίνει η πρώτη ομάδα του σχολείου της που θα κερδίσει έναν αγώνα των play off.Χωρίς μεγάλα βραβεία στο ιστορικό της η ταινία έφτασε ως τα Οσκαρ χάρη στο πόσο crowd pleasing είναι και προφανώς χάρη στις ικανότητες των αδελφών Γουάινστιν στο Μάρκετινγκ.
Στη σκηνή ανεβαίνουν έξι από τους συντελεστές της ταινίας κι αυτός είναι ο πρώτος ευχαριστήριος λόγος της βραδιάς που κόβεται λόγω διάρκειας!
Στη σκηνή ο Κρις Ροκ
«Λατρεύω τα κινούμενα σχέδια γιατί στον κόσμο τους μπορείς να είσαι οτιδήποτε. Αν είσαι γυναίκα μπορείς να υποδυθείς μια αδύνατη πριγκίπισσα. Αν είσαι ένας μικροκαμωμένος άντρας μπορείς να γίνεις μονομάχος. Αν είσαι λευκός μπορείς να υποδυθείς έναν Άραβα πρίγκιπα. Κι αν είσαι μαύρος μπορείς να παίξεις μια ζέβρα ή έναν γάιδαρο.
Μου τη σπάει όταν οι άνθρωποι λένε στην τηλεόραση ότι το να κάνεις κινούμενα σχέδια είναι σκληρή δουλειά. Το να φτιάχνεις σκεπές είναι σκληρή δουλειά. Το να ξύνεις έπιπλα είναι σκληρή δουλειά. Εχω δουλέψει σε κινούμενα σχέδια και είναι εύκολο. Να τι συμβαίνει. Μπαίνω σε ένα θάλαμο και λέω: «Ποια είναι η ατάκα μου;» «Είναι ώρα να πάς στο κατάστημα» «ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ Πας ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ».«νυχτώνει έξω» «ΝΥΧΤΩΝΕΙ ΕΞΩ». Και μου δίνουν ένα εκατομμύριο δολάρια!»
Οσκαρ Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων
«Rango», Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι
Ο Σκηνοθέτης και ο Πρωταγωνιστής των πειρατών της Καραϊβικής συναντιούνται ξανά σε κάτι τελείως διαφορετικό, αλλά με εξίσου θριαμβευτικά αποτελέσματα. Το φιλμ κέρδισε το Annie, το αντίστοιχο βραβείο στα BAFTA.
"Με ρωτούν εάν η ταινία μου είναι παιδική και τους απαντώ ειλικρινά. Δεν ξέρω." Ο Γκορ Βερμπίνσκι, πρώτη φορά υποψήφιος, ευχαριστεί όλους του τους συνεργάτες και ειδικά τη γυναίκα του και τον Τζόνι Ντεπ!
Η Μελίσα ΜακΚάρθι συναντά τον Μπίλι Κρίσταλ στο καμαρίνι του, με… άγριες προθέσεις και σεξουαλικά ακροβατικά επιπέδου Cirque de Soleil!
Στη σκηνή ο Μπεν Στίλερ και η Εμα Στόουν σ' ένα χαριτωμένο καυγαδάκι, όπου ο Στίλερ, ως πιο έμπειρος και μπλαζέ θέλει να πουν τα βραβεία και να τελειώνουν, αλλά η Εμα, "new and perky", θέλει να το γλεντήσει και να χορέψει στη σκηνή με τον Τζόνα Χιλ!
**Οσκαρ Ειδικών Εφέ
«Hugo», οι Ρομπ Λεγκάτο, Τζος Γουίλιαμς, Μπεν Γκρόσμαν, Αλεξ Χένινγκ
Τρίτη υποψηφιότητα για τον Ρομπ Λεγκάτο που είχε κερδίσει για τον Τιτανικό. Πρώτη για τους υπόλοιπους. Πέμπτη νίκη για το "Hugo". "Είναι τιμή να είσαι υποψήφιος, αλλά δεν είναι άσχημο και να κερδίζεις! Η νίκη είναι κάτι το υποτιμημένο!" 
tromaktiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου